Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                     
    
     
        
Per precaució, es manté el nivell 1 del Pla Inunbal
 173
                                
                
                
				173
                Desactivades totes les alertes per pluges a les Balears. La DANA encara no s’ha desfet, però comença a afluixar i ja ha perdut molta força. S’esperen ruixats a Menorca i al nord-est de Mallorca i podria ploure lleugerament a la resta d’aquesta illa.
#ACTUALITZACIÓ #DANA Es desactiven totes les alertes per meteorologia adversa a les Illes Balears.
Volem donar les gràcies a tots els operatius per la seva feina i, especialment, a tota la població pel seu comportament responsable davant l’episodi de pluges i tempestes que ha…— Emergències 112 Illes Balears (@Emergencies_112) November 2, 2024
Durant tota la nit, s’ha mantingut el nivell 1 del Pla Inunbal i molt pendent de l’evolució de nuclis de tempesta al canal de Menorca, per l’afectació que podia tenir en territori menorquí, l’última parada illenca de la DANA. Aquest nivell sí que es manté, per precaució.
Abans, a Mallorca, s’havia seguit minut a minut, amb sistema de monitoratge, el cabal dels torrents, alguns del principals, amenaçaven de desbordar-se. Això és, el de Galatzó, a Calvià; torrent Gros a Palma i el de Bunyola.
I així ha estat i, per fortuna, cap d’aquests torrents s’ha arribat a desbordar. Durant l’horabaixa, emergències va atendre un total de 87 incidències, principalment a Palma, per inundacions de baixos i de la via pública, així com alguns obstacles a la carretera. A més, es varen fer dos serveis de salvament de persones per part de la Guàrdia Civil a zones rurals de Binissalem i Puigpunyent; igualment, altres dos per part dels Bombers de Palma a la zona de Son Reus.
Tot i que durant el capvespre es varen arribar a tancar 8 carreteres, al Ponent, Raiguer i Migjorn de Mallorca, en aquesta hora, a conseqüència del mal temps, únicament hi ha tancada la via que uneix Calvià amb Son Bugadelles.
La resta de la xarxa viària es troba operativa, tot i que, en molts de casos, amb restriccions. A l’aeroport de Son Sant Joan el mal temps ha deixat retards i alguna cancel·lació tot i que s’espera que el dia d’avui sigui també molt més tranquil i normal.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
 
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
 
                        
                    Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
 
                        
                    La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo
