Ampli dispositiu policial a l’hospital de Son Espases de Palma per una falsa alarma
S'havia donat avís per la presència d'un home que suposadament portava una arma però finalment la Policia Nacional ho ha descartat

La canera municipal de Palma es troba per damunt de les seves capacitats. Ara mateix té molts més cans i molts més moixos que gàbies
La canera municipal de Palma es troba per damunt de les seves capacitats. En aquests moments hi ha 117 cans per a 108 gàbies. A més, hi ha una seixentena de moixos, i no hi ha espai suficient per a ells.
I es que enguany la xifra d’entrada de cans a Son Reus supera ja els 1.500. La meitat són cadàvers, però la xifra d’abandonaments i de renúncies s’ha duplicat respecte als anys anteriors. Ara mateix, més d’un ca és abandonat cada dia a Palma.
Amb tot el que això suposa per a aquests cans i moixos, com expliquen les voluntàries que cada dien van a Son Reus a ajudar a passejar aquestes mascotes. “És molt dur per ells. Ho pasen molt malament, és terrorífic”, diu na Margarita García, una d’aquestes voluntàries.
Per arribar a aquesta situació històrica, són diversos els factors que han confluït. Des de la nova llei de benestar animal –tot i que no tots hi estan d’acord–, com el problemes econòmics derivats de la pandèmia, o que de cada vegada són menys els arrendataris que admeten mascotes en els pisos de lloguer.
Les solucions, diuen, són molt complicades. Es posaran en marxa nous protocols d’ingrés a la canera, més exhaustius. “Els polítics també s’han de posar les piles”, destaca Lynda Commons, vicepresidenta de l’associació Peluditos.
Però el que és clar és que la perspectiva a curt termini és desoladora. “La xifra seguirà augmentant. Perque no s’atura, i perque a més hi ha menys adopcions”, diu Pedro Morell, Director del Centre de protecció animal de Son Reus.
Si estau interessats a adoptar un ca o un moix, al web https://csmpa.palma.es/llista-animals-acollits trobareu tota la informació necessària.
El abandono es el reflejo de nuestra sociedad mallorquina…
Los animales no tienen sitio en el progreso.
Triste
S'havia donat avís per la presència d'un home que suposadament portava una arma però finalment la Policia Nacional ho ha descartat
El 'hòlding' empresarial del tenista multiplica gairebé per cinc els guanys el 2023
Un home, que ha patit cremades greus i està en estat crític a l'UCI de Can Misses, serà traslladat a Madrid
La trentena de veïns desallotjats ja han pogut tornar a ca seva