S'està fent als carrers Maria Auxiliadora, Sant Cristòfol i Francesc d'Albranca
Fer que els carrers siguin impermeables per evitar que als soterranis de les cases antigues s’hi filtri aigua quan plou. És el que s’ha proposat fer as Migjorn Gran, aprofitant unes obres que s’hi han de fer.
A tres carrers des Migjorn Gran es fa una impermeabilització. Es tracta d’una tècnica que no se sol fer a la via pública. L’objectiu és que amb unes teles s’aconsegueixi que no hi hagi filtracions d’aigua als soterranis de les cases antigues.
Manel de Febrer, director d’obres: “És nou el fet de fer-ho en obra pública i es fa bàsicament perquè estem al cas antic, les cases són molt antigues, són molt de marès i habitualment no tenen fonaments ni impermeabilització les mateixes llars. En alguns casos es creen filtracions que acaben afectant les parets”.
És una prova de la qual se’n podrien beneficiar els vesins que tenen soterranis a ca seva com en Bernardino López:”Per la finestra, quan plovia, com que és molt baixa, com que està arran del sòl, esquitxava i entrava dins aigua, sempre ho teníem tot ple d’humitat per aquesta causa”.
S’està fent als carrers Maria Auxiliadora, Sant Cristòfol i Francesc d’Albranca. Asseguren que fent això s’encareix un 5% el projecte.
“Es posa un geotèxtil a baix i una làmina de geotèxtil a dalt, aquesta fa que l’altra làmina no es foradi, la intenció és que l’aigua no arribi cap a baix”, explica Febrer.
L’aigua de pluja es recollirà amb els embornals i la xarxa de pluvials i en principi, diu Manel de Febrer, no hauria de traspassar cap al subsol.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Les nou embarcacions de dijous amb 121 persones se sumen a les tres interceptades aquest divendres, amb 73 migrants més
Els pagesos denuncien que aquests animals fan malbé els seus cultius, alerten que la població ja està fora de control i reclamen solucions a l'administració