Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
El 84% de la nostra economia es basa únicament en el sector serveis
Les Illes Balears han multiplicat durant els darrers 70 anys el consum de territori, l’arribada de visitants, el nombre de places turístiques i la generació de residus fins a tal punt que el 84 per cent de la nostra economia es basa únicament en el sector serveis.
Els investigadors Catalina Torres i Joan Moranta han publicat un article a la revista Economia Crítica, on exposen que és necessari reconvertir el model econòmic i social a les illes per poder afrontar l’emergència climàtica que vivim. Asseguren que any rere any aniran minvant els recursos, els materials i també la qualitat ambiental, fet que farà que arribin manco turistes.
“Davant d’aquest futur de decreixement, necessitam implementar, planificar estratègies que ens ajudin a afrontar-lo millor”, explica Catalina Torres, professora d’Economia Aplicada de la UIB.
Per això diuen que és necessari apostar per una planificació de decreixement turístic lligat a reduir el consum abusiu d’energia i materials per minvar el deteriorament ambiental. Ara bé, són conscients que implica un canvi de xip del qual ara per ara estam molt lluny.
“Com ho hem de fer per arribar ràpidament als 16 milions de turistes que teníem abans de la pandèmia. Clar, això te demostra que no hem après res de la lliçó. Estam molt enfora per arribar a aquesta transició ecosocial”, diu Joan Moranta, científic de l’Institut Espanyol d’Oceonografia.
Asseguren que totes les iniciatives de sostenibilitat que es presenten són positives, però insuficients. De res serveixen lleis de canvi climàtic si al darrere no hi ha un profund canvi econòmic, ecològic i social.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins