Primera intervenció de l’helicòpter Milana dels Bombers de Mallorca a un incendi a Manacor
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona

PSOE i Més intentaran pactar aquest divendres amb Podem una solució de consens per als encreuaments de Rafal Rubí i l'Argentina
L’equip de govern del Consell de Menorca (en representació, almenys, del PSOE i Més per Menorca) ha donat a conèixer aquest dijous la seva proposta per tal de reconduir les dues rotondes de dos pisos a mig construir de Rafal Rubí i l’Argentina. L’objectiu, tal com figura a l’acord de govern signat a principi de legislatura amb Podem, és convertir-les en rotondes a un nivell, a peu pla.
A la de l’Argentina aquest projecte respon a l’informe de la Comissió Balear de Medi Ambient, que concloïa que aquest nus viari es troba en zona inundable i que, per tant, s’ha de tirar baix. Però en aquest punt no hi ha consens polític, atès que Podem ha anunciat aquesta setmana que és partidari de construir la rotonda a doble nivell projectada en l’anterior mandat.
En el cas de Rafal Rubí, es contraposen dos informes, un d’intern i un d’extern. Tots dos desaconsellen la construcció de rotondes a un sol nivell, a peu de carretera. Així esbucar-la seria una decisió política fonamentada en l’informe de l’impacte paisatgístic sobre el jaciment talaiòtic que hi ha a tocar, sobretot tenint en compte la candidatura de la Menorca Talaiòtica a Patrimoni de la Humanitat.
La decisió política molt probablement s’haurà de portar a aprovació al Ple, ja que tant Secretaria com Intervenció del Consell diuen que la proposta no es pot aprovar pel Consell Executiu. És a dir, que s’haurà de votar. I si Podem, qui encara és la tercera pota del tripartit de Menorca, no canvia la seva postura, el PSOE i Més per Menorca podrien quedar en minoria a l’hora de les votacions.
Aquest divendres està prevista una reunió de la Comissió de Seguiment del pacte de govern en el qual les tres forces miraran d’assolir un acord, tenint en compte que fa tres anys i mig van pactar literalment: “modificar el projecte amb la intenció d’eliminar les rotondes innecessàries (Rafal Rubí i L’Argentina), en la mesura que la llei ho permeti.”
El foc, que bàsicament ha afectat finques agrícoles, ha obligat a desallotjar diversos veïns que encara no han pogut tornar a la zona
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors
Demanen recuperar els drets perduts durant l'etapa concursal de l'empresa, en què la plantilla va renunciar al 25% del seu salari
Ja són 33 les edicions del concurs gastronòmic del Casino 17 de Gener