Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

Ho estableix el Reial decret llei de mesures complementàries en l'àmbit laboral per pal·liar els efectes de la crisi del Covid-19
Els centres sanitaris i de cura de majors i dependents o de persones amb discapacitat, tant públics com privats, estaran obligats a mantenir la seva activitat mentre duri l’estat d’alarma, i d’incloure les seves possibles pròrrogues, en considerar-se serveis essencials, per la qual cosa no podran recórrer a la presentació d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO).
Així ho estableix el Reial decret llei de mesures complementàries en l’àmbit laboral per pal·liar els efectes de la crisi del Covid-19 aprovat ahir pel Consell de Ministres i en vigor des d’aquest dissabte, després de la seva publicació al Boletín Oficial del Estado (BOE).
En concret, aquells centres i establiments sanitaris, com hospitals, ambulatoris, i centres socials de majors, persones dependents o amb discapacitat, com centres de dia i residències, ja siguin de titularitat pública i privada, qualsevol que sigui el seu règim de gestió, que determini el Ministeri de Sanitat o la Vicepresidència de Drets Socials i Agenda 2030 no podran tramitar ERTO’s conforme a aquesta nova norma, que estarà vigent fins a la finalització de l’estat d’alarma.
El Govern explica en el decret que aquesta mesura persegueix “garantir el compromís de tota la societat, institucions i organitzacions amb les persones més vulnerables, entre les quals es troben les persones malaltes i les socialment dependents”.
Aquests establiments hauran, per tant, de mantenir la seva activitat, i només la podran reduir o suspendre parcialment en els termes en què així ho permetin les autoritats competents.
La norma estableix que l’incompliment o resistència a les ordres de les autoritats serà sancionat conforme als termes establerts a l’article 10 de la Llei orgànica de 1981 que regula els estats d’alarma, excepció i lloc.
Diari de l’estat d’alarma: Jornada 14: El focus posat en les residències
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren