Una persona detinguda en una operació contra el narcotràfic a Sineu
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
Dins la finca hi ha un qanat, conducció d'aigua subterrània del segle X durant l'ocupació musulmana de l'illa
La possessió dels Olors d’Artà aviat podria ser declarada Bé d’Interès Cultural amb categoria de lloc etnològic del sistema hidràulic. El Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca ha tret durant un mes a exposició pública l’expedient d’aquest indret històric que es troba als peus de la serra d’Artà. La finca, que ocupa unes 400 hectàrees, consta de 8 pous i l’actual construcció, tot i que conserva elements de l’època de la conquesta catalana, data de finals del segle XVIII.
Actualment, les cases de possessió aglutinen l’habitatge i una sèrie de dependències, algunes d’annexes, com la tafona i el forn, i altres d’aïllades com els rentadors, el safareig, el molí d’aigua, la portassa i el galliner. La casa de possessió presenta un volum exempt amb coberta a quatre aigües i quatre altures. El portal d’accés, d’arc de mig punt, presenta una escalinata al davant. A més, hi destaca la capella i el petit jardí tancat amb una paret de pedra i pilars amb un enreixat de ferro situat al davant de la casa.
Dins la finca també s’hi troba un qanat que desemboca en un abeurador i després en un safareig. Aquest dipòsit d’aigua permetia regar els horts dels voltants i impulsava les moles d’un antic molí d’aigua de la possessió. Els qanats són conduccions d’aigua subterrània realitzades cap al segle X, durant l’ocupació musulmana de l’illa.
La detinguda és una dona de 41 anys. A l'interior de l'habitatge s'han trobat 271 plantes de marihuana
El 'hòlding' empresarial del tenista multiplica gairebé per cinc els guanys el 2023
La comunitat xinesa de Palma dona la benvinguda a l'any de la serp