Ferit greu un jove de 22 anys en ser apunyalat per son pare a Palma
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
Els propietaris s'han de responsabilitzar que el seu animal no molesti a la resta de passatgers
Ja es permet pujar als busos amb cans, moixos i altres mascotes. La normativa de l’EMT Palma estipula que els cans que pugin al bus han d’anar lligats amb corretja i dur morrió. En el cas de cadells de ca, moixos, hàmsters, conills i altres mascotes, poden viatjar dins una cistella.
Una notícia molt ben rebuda pels usuaris amb mascotes que ara veuen solucionat un problema de mobilitat. Una part dels altres usuaris també accepten aquesta novetat, tot i que esperen que es respectin les normes i que les mascotes no molestin a la resta de passatgers. “És una bona oportunitat pels que tenen mascota i no tenen cotxe” han assenyalat. També han indicat que “és important que el propietari controli el seu animal i respecti a la resta dels passatgers”.
Cal recordar que la legislatura passada se’n permetia l’accés únicament a vuit línies que, el gener de 2020, passaren a ser un total de 16 línies. Ara, i des d’avui, ja està permès a tots els busos de l’EMT de Palma. Amb aquesta acció es dona compliment a l’acord del ple de novembre de 2019 que aprovà que durant el primer trimestre de 2022 totes les línies de la xarxa municipal de transport permetrien el viatge de mascotes, i es consolida l’aposta de l’EMT per fomentar el benestar animal.
Els propietaris dels cans que hagin d’anar amb corretja i morral hauran de pagar una taxa per pujar al bus de 0,30 cèntims, mentre que serà gratuït si la mascota va en una cistella.
El pare, de 52 anys, presentava contusions i també ha estat traslladat a un centre hospitalari
IB3 Televisió emet un documental sobre aquest assumpte, una experiència que tothom recorda a Mallorca
El president del Consell, Dolfo Vilafranca, sosté que la mesura es vol aplicar de manera gradual i sense generar conflictes amb les empreses de lloguer de vehicles ni les navilieres
En un moment de la discussió, un dels implicats ha tret un ganivet