“Qualsevol conducta i forma de violència masclista entre professor i alumne és, a més, un abús de poder. En cap moment es pot considerar que hi ha consentiment”, ha dit. En el nostre informe d’investigació, vam comprovar que en el centre es produïa assetjament, agreujat perquè el director tenia l’obligació de prevenir-ho des de l’any 2006. La direcció vafes cas omís a les denúncies i als testimonis. Presentarem informes als Tribunals, si ens ho requereixen”, ha dit.
“Hi havia cridades telefòniques fora del centre de treball. Això és una fustigació telefònica per a la víctima i això és una falta molt greu”, assegura Maria Duran.
Els dos professors investigats pel presumpte assetjament sexual a alumnes de l’ESADIB van ser acomiadats ahir per la conselleria d’Educació i la Fundació per els estudis superiors de musica i arts escèniques, que també han enviat a Fiscalia tots els informes i documentació a partir dels fets denunciats per 56 alumnes del centre.
Els fets que es detallen en els escrits presentats per l’Associació d’Alumnes del centre, relaten conductes de dos professors, mantingudes en el temps, però concretades en fets específics que descriuen amb detalls les alumnes que els han sofert en aquest curs acadèmic i en algun altre anterior.
Els informes conclouen que els fets imputats tenen absoluta aparença de versemblança i les imputacions són totalment creïbles, perquè han estat rebudes de la mateixa manera per bona part de l’alumnat i consten testimonis més que suficients per considerar-los acreditats.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos