El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
L'Associació Espanyola contra el Càncer de Ciutadella fa una prova pilot amb els escacs per enfrontar el 'Chemobrain', la falta de memòria o concentració després del tractament
‘Enfrontant el tauler: escacs i càncer, lliçons de resiliència i valor’. Aquest és el nom del taller que fa renéixer les persones que han finalitzat el procés de quimioteràpia recentment, dins el darrer any, per jugar i aprendre sobre escacs.
Pep Suárez és psicòleg i monitor del curs d’escacs, explica que “la qüestió de la incertesa en un malalt és un tema molt problemàtic. Amb els escacs crees un espai en què el teu pensament està focalitzat en una altra activitat i a més t’ensenya un tipus d’algoritmes en l’àmbit lúdic per dispersar la ment”.
Treballar en grup també té molts de beneficis. Es troben amb altres persones que han passat el mateix procés. Troben empatia i amb qui estalonar-se. Socialitzen persones que s’entenen.
Evelin Triay, psicòloga de l’AECC Menorca: “Hi ha el fenomen que es diu Chemobrain, una sèrie d’afectes en l’àmbit neurològic que causen pèrdua de memòria, falta d’atenció… Progressivament, després d’acabar el tractament va millorant”. Són quinze sessions, una hora setmanal, fins a finals de gener.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor
Tracten temes com la salut mental, la inclusió laboral, les separacions conflictives, els joves que migren sols o el procés d'anar a una residència de gent gran