El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
El president de Melià alerta que l’encariment del combustible pot afectar l’arribada de turistes i critica, juntament amb Abel Matutes, la imposició dels objectius de l’Agenda 2030
Gabriel Escarrer durant la seva intervenció al fòrum, a Palma. \ Foto: Europapress
140El president i conseller delegat de Melià Hotels International, Gabriel Escarrer, ha assegurat que el possible augment de la demanda turística cap a Espanya i les Balears a causa de la inestabilitat a l’Orient Mitjà s’ha d’agafar “amb pinces”.
Abans de participar en la primera edició del Mallorca Energy Summit, un fòrum dedicat a la transició energètica del sector turístic, Escarrer ha explicat que el conflicte a l’Iran podria provocar un desviament de turistes que habitualment viatgen al nord d’Àfrica o a països àrabs cap a destinacions considerades més segures, com Espanya. Tot i això, ha advertit que aquesta situació també pot tenir efectes negatius.
Segons ha indicat, l’augment del preu dels combustibles, especialment del querosè, pot repercutir en el transport aeri i, per tant, en l’arribada de visitants a les Balears, on l’avió és el principal mitjà de transport. Per això, ha fet una crida a la prudència i ha expressat el desig que la situació a l’Orient Mitjà es normalitzi.
Escarrer també s’ha referit a la situació a Cuba, on les restriccions continuen afectant el sector hoteler i han obligat a tancar alguns establiments i concentrar l’activitat en altres hotels.
Durant una taula rodona sobre energia i competitivitat del sector turístic, Escarrer ha criticat la imposició de l’Agenda 2030 des de les administracions si això perjudica la competitivitat empresarial. En la mateixa línia s’ha expressat el president de Palladium Hotel Group, Abel Matutes, que ha considerat que algunes mesures ambientals adoptades en els darrers anys poden restar competitivitat al sector turístic.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
Recurs socioeducatiu que combina classes teòriques i pràctiques a empreses, destinat a evitar l'abandonament escolar de menors en situacions socials desafavorides
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
No és l'únic edifici afectat per desperfectes d'aquesta casta