Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

El Parlament ha votat aquest dimarts per unanimitat el projecte legislatiu
Imatge d'arxiu.
15El Parlament d’Escòcia ha votat aquest dimarts per unanimitat aprovar l’accés gratuït universal als productes d’higiene per a la menstruació, convertint-se així en el primer país del món a fer-lo.
El projecte legislatiu, presentat per la portaveu de la Secretaria de Salut i Esport d’Escòcia, Monica Lennon, sota el nom ‘Productes de Menstruació (de subministrament gratuït)’, introdueix el dret legal de lliure accés a articles com a tampons o compreses.
Fins ara, els tampons i compreses ja eren gratuïts per a estudiants de secundària i universitat, encara que el nou marc legislatiu amplia la cobertura a tota la població femenina.
A partir d’ara, les autoritats locals tenen l’obligació de garantir que els productes sanitaris femenins siguin gratuïts i estiguin disponibles per a “qualsevol que els necessiti” en els edificis públics, entre ells col·legis i universitats.
La ministra principal escocesa, Nicola Sturgeon, s’ha mostrat en el seu compte de Twitter “orgullosa de votar a favor d’aquesta innovadora legislació, que converteix a Escòcia en el primer país del món a oferir productes per a la menstruació gratuïts per a totes les que el necessitin”.
En aquest sentit, ha qualificat al projecte legislatiu com “una política important per a les dones i les nines”.
Per part seva, Lennon ha considerat que la nova legislació és “pràctica i progressiva”, especialment en el context de la pandèmia.
“Les menstruacions no es detenen amb les pandèmies i el treball per a millorar l’accés a tampons, tovalloles higièniques i productes reutilitzables essencials mai ha estat més important”, ha subratllat Lennon, tal com recull la cadena de televisió BBC.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys