Troben el cos sense vida d’Angelita Silva De Souza
Així ho determinen les anàlisis fetes amb una mostra d'ADN

La FAPA insisteix que la conciliació continua sent un greu problema, "especialment a l'estiu"
La Federació de Pares i Mares d’Alumnes de Mallorca denuncia la situació a què cada s’estiu s’han enfrontar els progenitors: “Poques opcions i massa cares” perquè els menors puguin estar ocupats mentre els pares fan feina. “Fan falta més places públiques per a donar cabuda a totes les necessitats i això obliga les famílies a recórrer a l’oferta privada, sovint menys assequible”, ha explicat el vicepresident de la FAPA a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
Un estudi elaborat per la Fundació Gadeso, publicat aquest passat mes de juny, apunta que quan els fills són menors de 12 anys, 9 de cada 10 pares reconeixen que suposa “un greu problema” què fer amb ells a l’estiu. Una situació que s’agreuja a les Balears: “La dificultat és pitjor a l’arxipèlag, on el nostre mercat productiu fa que moltes famílies facin feina a l’estiu sí o sí”, diu Albert Lobo, vicepresident de la FAPA.
La major part dels pares i les mares aposta per deixar-los amb familiars. Però, quan no es té aquest suport, s’ha de recórrer a activitats programades, i això passa factura a la butxaca. Com a mínim s’han de gastar 200 euros mensuals per infant, i això sense tenir en compte altres conceptes que pugen aquesta factura. Si hi sumen també el menjador, activitats a part (com cursets de natació) o escola matinera, poden arribar a abonar fins a 500 euros mensuals.
Davant aquest sobrecost, hi ha pares que opten a l’estiu per deixar els infants tot sols: una opció que comença a agafar força a partir dels 12 anys (tot i que de vegades també els més petits es queden a càrrec dels seus germans adolescents). De fet, un informe de l’ONG Educo apunta que el 30 per cent dels nens espanyols queden tot sols a casa seva durant les vacances.
L’Ajuntament de Palma, municipi on es concentra la major part de l’oferta de les escoles d’estiu a Mallorca, assegura que intenta donar suport a totes les demandes. La regidora d’Educació i Esports de Palma, Susanna Moll, insisteix que els centres són els que s’encarreguen d’oferir les escoletes d’estiu i donen places per tots els infants que habitualment hi ha a l’hivern. En el cas dels infants de 0 a 3 anys, com que la demanda ha incrementat, enguany s’obrirà una escola més que l’any passat. En total, fins a 4 escoletes oferiran aquest servei a Ciutat. La quota d’aquest servei municipal oscil·la entre els 35 euros per a les famílies més vulnerables fins a 320 euros per a les que tenen les rendes més elevades.
Així ho determinen les anàlisis fetes amb una mostra d'ADN