Logo IB3N
X

Espanya i la UE preparen un paquet de mesures per “mitigar” els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna

Així ho ha afirmat el president espanyol, Pedro Sánchez, tot i que no ha detallat quines seran aquestes mesures

24/02/2022

Espanya i la UE preparen un paquet de mesures per “mitigar” els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna

Pedro Sánchez ha fet una declaració institucional a la Moncloa aquest dijous. / Foto: EFE- Javier Lizon

171

Espanya prepara un paquet de mesures per “mitigar” els efectes econòmiques que causarà la guerra russa contra Ucraïna. “Aquest conflicte i les sanciones que hi deriven, tindrà un impacte, sens dubte, en el nostre país i en la UE, especialment, en els mercats energètics“, ha assegurat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez. Ja feia temps, segons ha assegurat Sánchez, que la UE porta preparant una reacció per aquesta crisi: “Prendrem quantes mesures siguin precises per mitigar l’impacte economòmic i també energètic”, ha afirmat Sánchez en una declaració institucional a la Moncloa. Tot i que no ha detallat quines són les mesures que es prendran.

El president espanyol ha alertat que la “violació flagrant” del dret internacional practicat per Rússia amb el seu atac a Ucraïna “no ha de quedar impune”. Sánchez ha garantit que Espanya defensarà la legalitat internacional i es “desviurà per restablir la pau”.

També ha garantit que Espanya atendrà i prestarà l’ajuda que sigui necessària als seus ciutadans que es troben a Ucraïna, on hi ha registrats 436 espanyols, dels quals un centenar ja ha tornat i en queden altres 320. Sánchez ha explicat que l’Ambaixada d’Espanya a Kíev està en contacte telefònic amb els una mica més de 320 espanyols que queden en aquest país per a proporcionar-los la informació disponible sobre les possibilitats i les vies per a abandonar Ucraïna o per a la seva evacuació “quan la situació ho permeti”.

De la mateixa manera, ha dit el president, l’Ambaixada d’Espanya a Varsòvia està en alerta per a prestar el suport logístic que sigui necessari. “Els puc garantir que el Govern d’Espanya, en col·laboració amb els nostres socis europeus, atendrà i a prestar l’ajuda que sigui necessària als ciutadans i ciutadanes espanyols que encara romanen a Ucraïna aquest conflicte”, ha incidit Sánchez.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella