Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
En Toni Pons Bosch, de Ferreries, n'oferirà un taller a l'Escola d'Adults
Ofici d’esparter: la feina d’aquests artesans de la llata està mal remunerada i és per això que aquesta professió, si bé no s’ha extingit, sobreviu únicament com a afició.
A Ferreries hi ha un dels darrers esparters de Menorca. Es tracta d’en Toni Pons Bosch. Passa hores fent llata… el relaxa… A diferència de Mallorca, a Menorca no empren la fulla del garballó sinó la de l’espart. Ell l’agafa passejant pel camp.
En Toni va aprendre a fer d’esparter del seu pare que era pagès. Sap fer llata des de petit però no la va reprendre fins fa uns anys, quan es va jubilar de la seva feina de transportista.
La seva creativitat va més enllà de les tradicionals senalles o paneres. També fa testos, mampares per a llums, motxilles per als perdigots dels caçadors, tot amb el seu segell personal.
Alguns d’aquests articles els du a vendre a botigues locals de productes del camp, però diu que no dóna per viure. Tarda unes sis hores a fer una senalla com aquesta i la ven a 10 euros. L’any passat va impartir un taller a l’Escola d’Adults, i enguany ho tornarà a fer perquè hi ha alumnes que volen continuar aprenent aquest art.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes
A conseqüència de la col·lisió, tots dos vehicles s'han pres foc