S'espera controlar el foc per a aquest dimarts, que ha afectat una hectàrea
Efectius de la Conselleria de Medi Natural han estabilitzat l’incendi forestal declarat aquest dilluns capvespre, a les 18.25 h, a Cala d’Hort, a Sant Josep de sa Talaia, a Eivissa. El foc es troba pròxim al jaciment arqueològic de ses Païsses i era de gravetat potencial zero; és a dir, sense perill per a les persones.
Allò que preocupava era que es tracta d’una zona boscosa molt àmplia. Des de minuts abans de les 19.30 h, hi han actuat, en un també ampli desplegament, cinc mitjans aeris, dues autobombes, 19 brigadistes, quatre tècnics i dos agents de medi ambient. Dits mitjans aeris han permès de perimetrar el foc, passa prèvia per a controlar-lo. De fet, s’espera que això pugui succeir durant la nit.
Incendi forestal #IFCaladHort
Estable 21:00
Gravetat potencial 0
Afectades aprox. 1 ha de pinar
Mitjans d’@AgriculturaGOIB actuant: dues autobombes, 19 brigadistes, quatre tècnics i un agent de Medi Ambient (AMA)#SantJosepDeSaTalaia #Eivissa pic.twitter.com/Kr4sGkHceg— Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural (@AgriculturaGOIB) July 21, 2025
Aquesta zona ja va patir un petit incendi, d’escasses conseqüències, a l’agost de l’any 2020.
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat