Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
El nou president d'Amnistia Internacional a les Illes, Juan Manuel López Nadal, creu que "el discurs de l'odi és el més perillós ara per Europa i el món"
68
El nou president d’Amnistia Internacional a les Illes, Juan Manuel López Nadal, s’ha mostrat alleugerit per la victòria de Macron a les eleccions franceses. “Dins el que és Macron, que jo m’hi posicion més a l’esquerra, estic content, perquè no hi havia altra alternativa que donar-li suport per tancar el pas al que hauria estat un desastre per Europa… que un país tan important com França caigués en mans de l’extrema dreta”, ha considerat López Nadal en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.
El també exdiplomàtic ha cridat l’atenció sobre l’avanç de l’extrema dreta. “Hem d’aprendre la lliçó (de França) i fer tot el possible per aturar-la aquí, a ca nostra, tots sabem a qui em refereixo. Hem de fer un front comú de demòcrates que defensin els drets humans i els valors contra la xenofòbia, el masclisme, l’homofòbia, i tot el discurs de l’odi i discriminació que promouen aquests grups”, ha considerat López Nadal, qui també s’ha referit a la vulneració dels drets humans a Ucraïna. “Crec que l’agressió anirà per llarg, la comunitat internacional no és capaç d’aturar el conflicte. S’ha d’aconseguir la pau, però una pau justa per Ucraïna, que mantengui la seva independència i sobiranisme”.
Més a curt termini, Amnistia Internacional ha cridat l’atenció sobre una altra problemàtica: l’espionatge i la interferència en la vida privada de les persones. En aquest sentit, ha considerat els casos Pegasus o Catalan Gate de “màxima gravetat”. “No valen excuses, volem aclariments i que els responsables paguin per aquests delictes. És una violació dels drets humans completament inacceptable”, ha conclòs el nou president de l’entitat a les Illes.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
Ha estat una col·lisió posterior en marxa al quilòmetre 26 de la carretera vella de Sineu
El conductor, el qual compta amb diversos antecedents, va fugir després de l'accident, tot i que finalment es va lliurar diumenge davant la Policia Local