L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Encara que les firmes augmentaren només un 4% el juny a les illes, algunes immobiliàries asseguren que les vendes s'han disparat
L’Euríbor ha arribat al seu mínim històric. Tancarà el mes d’agost en 0,36 per cent negatiu. Això significa, que les hipoteques que se signen aquest mes, tenen els tipus més baixos de la història. Evidentment, els tipus que apliquen els bancs no són en negatiu, apliquen un diferencial que segons l’Institut Nacional d’Estadística és del 2,5% per cent, de mitjana. Si parlam d’un pis de 200.000 euros, a 30 anys, pagaríem 790 euros al mes. Amb els tipus que s’aplicaven fa 10 anys, era del 5,4 per cent. Quasi tres punts de diferència. Això vol dir que per la mateixa casa la quota era de 1.123 euros al mes.
La firma d’hipoteques augmentà un 4% el juny a les illes, però segons l’Institut Nacional d’Estadística el capital prestat ha baixat prop de 10 punts i se situa en els 135.000 euros. Tot i això, les immobiliàries tenen una altra percepció. Diuen, les vendes s’han disparat.
A llocs com es Raiguer, algunes petites immobiliàries n’han notat un increment de les vendes de fins a un 30% respecte de l’any passat. Cada vegada hi ha més partidaris de firmar una hipoteca, tot i que alguns, no ho tenen gens fàcil.
Entre les condicions dels bancs: un 20% del valor de l’habitatge com a entrada. Molts es tiren enrere per això i pels maldecaps que els pot suposar.
Els que sí que volen comprar són joves, que fa uns cinc anys que viuen de lloguer. Els habitatges més demandats a la zona des Raiguer són pisos econòmics o cases antigues per reformar.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues