Ara va de bo, Ciutadella
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
Els cadàvers seran traslladats a l'Institut Forense de Valdecilla, on se'ls realitzarà l'autòpsia
Psicòlegs d'Emergències de la Junta de Castella i Lleó donaren suport psicològic a familiars i amics dels tres muntanyencs morts. / MARIAM A. MONTESINOS
181L’helicòpter de la Guàrdia Civil d’Astúries ha rescatat, quan passaven les 9 del matí d’aquest dijous, els cadàvers dels tres muntanyencs morts quan estaven escalant en el massís oriental de la part càntabra dels Picos de Europa
L’operatiu de rescat a peu, integrat per diversos agents del Grup de Rescat i Intervenció en Muntanya (Greim) de la Guàrdia Civil, ha iniciat a les 6 hores l’ascens a la zona on eren els cadàvers.
Els agents han començat la marxa a primera hora del matí, per esperar que, com els havien informat, les condicions meteorològiques millorassin devers les 9 hores i es pogués procedir a rescatar-los per aire, ja que des d’ahir es va descartar l’evacuació a peu dels cossos.
Finalment han pogut pujar a l’helicòpter els tres cossos dels muntanyencs de Zamora, Fernando Casquero, de 46 anys, Daniel Camarzana (21 anys) i Rubén González (19 anys).
En principi, els cossos havien de ser traslladats en l’helicòpter a l’aeroport Santander-Seve Ballesteros, però la boira i les males condicions climatològiques a la zona han impedit que es fer aquest desplaçament.
Ara els cadàvers seran traslladats a l’Institut Anatòmic Forense de l’Hospital de Valdecilla, on se’ls farà l’autòpsia.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància