Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
L'objectiu és reivindicar els drets humans i denunciar la violència masclista, especialment en les dones refugiades
Els cels de les Balears s’han il·luminat avui en defensa dels drets humans i, especialment, de les dones refugiades. Ha estat amb motiu de la tercera edició de l’encesa de les Torres de Defensa, una iniciativa impulsada pel Consell de Mallorca i que ha obtingut una gran resposta.
Centenars de persones han gaudit de l’espectacle de veure a la llunyania la llum dels diversos indrets d’encesa repartits per Mallorca. Fins a 57 n’hi ha hagut. Des del Monestir de Cura, ben enmig de l’illa, s’hi albiraven diferents punts, si bé alguns dubtaven del què veien.
Tant a Cura com a la resta de Mallorca, al migdia ja s’havia produït la primera encesa. El lloc més emblemàtic era al Castell de Bellver, la torre de comandament.
L’edició d’enguany arribava amb to reivindicatiu, per denunciar la violència masclista, especialment en les dones refugiades.
Els llocs d’encesa a Menorca han tengut nom propi: Talaiots. Fins a 17 ha acollit la iniciativa.
A Menorca han tengut música fum i color, que ha estat ben visible sobretot al capvespre (respira) aquí, el talaiot de Montefí, a Ciutadella, lluïa ben encès. Ben igual que a Mallorca. Però a Eivissa tot just s’ha pogut compartir la interpretació musical del Viatge a Ítaca de Lluis Llach, a càrrec de Joan Murenu.
L’acte s’ha celebrat a la torre de la Sal Rossa, i no s’hi ha pogut fer foc, ni fum ni llum per trobar-se dins el Parc de Ses Salines i per proximitat amb l’aeroport.
Per completar la festa, també hi ha hagut uns altres dos punts d’encesa a Tunísia i al Marroc. Un complement perfecte per una commemoració que l’any que ve vol augmentar encara més la seva presència.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata