Només un 0,5 per cent dels delictes denunciats al país són sexuals. I només denuncia una de cada 20 persones que n’han estat víctimes. La meitat de les víctimes de delictes sexuals al nostre país són menors. A l’hora de tipificar els delictes es tenen en compte factors, com si s’ha emprat la força o s’ha exercit intimidació. La sentència de La Manada ha creat un precedent en aquest sentit i la Comissió de Reforma del Codi Penal es planteja suprimir la diferenciació entre abús i agressió sexual. Tenir una única figura delictiva amb els diferents agreujants segons el cas.
L’alcohol i les drogues són factors de risc tant per la víctima com per a l’agressor i l’oci nocturn els propicia. Els experts demanen més informació a les possibles víctimes i més formació als professionals de l’oci nocturn, davant del que consideren un greu problema de salut pública.
La presidenta s'ha reunit amb el president del Govern central per parlar sobre finançament, condonació del deute i migració en una reunió que ha tengut lloc aquest dimecres