Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Avui el BOIB publica l'ordre de demolició d'aquests xalets, la urbanització Monport, de principis dels anys 2000
El BOIB publica, aquest dijous, l'ordre de demolició d'aquests xalets, la urbanització Monport.
73La llista d’irregularitats urbanístiques comeses a Andratx, és llarga. Les enumera el batle del municipi, el socialista Antoni Mir: “Hi ha Montoport, el cas del carrer Tonyina, expropiacions que hem hagut de fer a causa de requalificacions de zona verda dins terrenys urbans…” Mir calcula que la factura de tot plegat costarà a l’Ajuntament uns 80 milions d’euros: “Ens arriben sentències cada parell de mesos contra particulars on se’ns demana que, per col·laboració entre administracions, la responsabilitat de fer els esbucaments és del consistori”. I apunta, amb resignació: “Ho hem dit sempre, es podria fer molt per al municipi si no tenguéssim aquesta càrrega d’uns anys que hi va haver un desastre urbanístic al poble”.
Tanmateix, el cas més greu continua sent el dels habitatges de Montport, a mig construir en una zona protegida pel Consell de Mallorca. Diverses resolucions judicials han instat el consistori a esbucar els 8 edificis i a pagar 15 milions d’euros per responsabilitat patrimonial. Mir lamenta que l’endarreriment a l’hora d’executar la sentència per part de governs municipals de tot color hagin fet créixer el cost de la indemnització.
Per a evitar noves multes, i davant la manca de mitjans, l’Ajuntament ha signat un conveni amb la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, publicat avui al BOIB, per a la redacció del projecte de demolició. Ara bé, poden passar anys abans que les màquines esbuquin un dels símbols de l’especulació urbanística a Andratx.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
La família havia demanat la col·laboració ciutadana per poder trobar-lo