Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

La Fundació Laboral engega al setembre un grau d'FP per formar operaris
La construcció ha desbancat el sector serveis com el principal generador de llocs de feina. En el darrer any, l’afiliació en la construcció ha crescut un 8%. La recuperació econòmica ha reactivitat un sector que, després d’haver perdut 35.000 treballadors durant la crisi, ara es troba amb manca de mà d’obra qualificada.
Molts dels treballadors que sortiren de la construcció durant la crisi s’hagueren de reciclar i cercar alternatives laborals. Personal que ara al sector, amb unes 3.600 empreses a les Illes, li costa recuperar. Falta mà d’obra qualificada. Amb el grau de formació professional que comença al setembre, amb dues 1.000 hores formatives i 400 de pràctiques, els constructors esperen començar a pal·liar aquest dèficit.
Però a la dificultat per trobar gent qualificada es sumen, en molts casos, les baixes per jubilació. I, aquí, els sindicats parlen de manca de previsió.
Els treballadors de la construcció tenen al seu abast certificats de professionalitat i formacions específiques. Però el que és indispensable, ens asseguren, és la formació en prevenció de riscs laborals.
La construcció és el sector que registra un major índex de sinistralitat a les Illes: més del doble de la mitjana de la resta de sectors.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions
Els protocols festius inclouen un règim sancionador que defineix les infraccions