CEIP Margalida Maria Socias? La comunitat educativa de sa Pobla debat sobre el nom de la nova escola
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
IB3 Notícies parla amb Maria Puig i Tomeu Ballester, fills de dos dels quatre campaners afusellats pels falangistes
Maria Puig és filla de Jaume Puig, un dels quatre campaners afusellats pels falangistes.
87Aquest dilluns capvespre han continuat les tasques d’exhumació dels quatre campaners afusellats al cementiri de Montuïri el 29 d’octubre de 1936. Se cerquen els cossos d’aquests republicans morts pel falangistes en el punt on diuen els familiars que varen ser enterrats.
Aquestes tasques són molt importants tenint en compte que encara hi ha vius familiars directes de les víctimes. IB3 Notícies ha pogut parlar amb Maria Puig, filla de Jaume Puig, i amb Tomeu Ballester, fill del campaner mort amb el mateix nom. Els seus testimonis han estat molt emotius.
Durant la primera jornada no s’han trobat indicis que les restes es trobin entre les primeres excavacions. Les tasques se centren primer en un jardí junt al mur on s’haurien afusellat els homes. Si en pentinar tota la zona no es trobassin les restes, la cerca es traslladaria a uns 50 metres, un punt on actualment hi ha una fossa sèptica i on durant les obres es trobaren ossos de diversos individus.
Les tasques de l’equip tècnic d’arqueòlegs Aranzadi continuarà dimarts.
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Els fets han ocorregut aquest dijous a la nit
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments