Asseguren que hi ha infants que no tenen ni la meitat de la setmana coberta amb aquests professionals
N’Aitor té sis anys i és alumne de l’escola de Sant Carles. Necessita ajuda per anar al bany o menjar. També per seguir les classes. Així i tot, només té el suport de professionals específics onze hores lectives a la setmana. “Passo molta angoixa, perquè el meu fill no m’explicarà si ha passat fred o gana. Per a mi, no saber com ha estat durant les hores lectives és un sense viure”, comenta la seva mare, Desirée Pérez.
En Bruno té autisme i el grau III de dependència reconegut. És alumne de l’escola de Can Raspalls on s’ha reduït el personal de suport. L’any passat hi havia dues auxiliars tècniques educatives a jornada completa, i una altra a mitja jornada. Enguany només n’hi ha dues a jornada completa. “I això que l’any passat ja ens faltaven professionals de suport”, comenta Fina Marí, que és la mare de Bruno.
Com tots els inicis de curs, les famílies ja han fet la reclamació a la Conselleria d’Educació i tenen el compromís que arribaran més recursos de manera imminent. “Se suposa que vendran suports específics per als nostres fills, però això després d’una lluita i un desgast brutal de les famílies”, explica Rocío Calzado, mare d’un altre nen escolaritzat al CEIP Sant Carles.
Els preocupa, a més, que el fet de no rebre l’atenció adequada els impedeixi anar adquirint autonomia.
S'ha desferrat de la base mentre s'hi feien una foto
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses