L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'oci digital entre els més petits ha augmentat un 76% entre setmana
94
El confinament ha fet que moltes famílies espanyoles hagin invertit en noves pantalles. Sobretot, les que tenen fills menors a casa. Gairebé la meitat (un 48%) han comprat un dispositiu electrònic d’ençà de meitats de març. És la conclusió principal de l’estudi “L’impacte de les pantalles en la vida familiar”, fet per empantallados.com i GAD3, i cofinançat per la Comissió Europea.
Un de cada dos pares i mares que han comprat una nova pantalla ho ha fet perquè els seus fills poguessin seguir les classes online (49%). El segon motiu més citat és per poder fer feina (29%). I el tercer, per a l’oci digital (20%).
Precisament el temps d’oci digital (videojocs, youtube, plataformes d’streaming…) ha augmentat significativament durant la crisi de la covid-19, sobretot entre setmana. De dilluns a divendres, els més petits hi han dedicat gairebé 4 hores diàries (un 76% més que abans del confinament), i els fills majors han arribat gairebé a les 5 hores al dia (un increment del 68%). Els caps de setmana també ha augmentat l’oci digital, però no tant: un 36% en cas dels menors (4,5 hores diàries) i un 33% més els fills més majors (5,3 hores al dia).
El confinament també ha servit perquè molts pares coneguin millor l’activitat dels seus fills a internet. 8 de cada 10 asseguren que ara coneixen bastant bé la vida digital dels menors (abans del confinament el percentatge era inferior, no arribava a 7 de cada 10).
Les famílies també reconeixen preocupacions al voltant de les pantalles: el 63% creuen que pot deteriorar la salut ocular, gairebé la meitat (46%) es mostren preocupats per l’insomni i el 40% considera que pot causar empobriment emocional (com falta d’empatia o superficialitat). En menor mesura, preocupa que l’abús de les pantalles pugui escurçar la infància o provocar fracàs escolar.
Segons aquest estudi, més de la meitat de les famílies amb fills d’Espanya (56%) han teletreballat durant el confinament. I, per a la majoria dels enquestats (78%), ha estat una experiència positiva. Ha estat lleugerament més ben valorat per les mares (84%) que pels pares (73%).
La covid-19 canviarà la nostra vida digital
La majoria de les famílies entrevistades consideren que la crisi serà l’inici de canvis profunds en l’àmbit educatiu: es farà un major ús de la tecnologia en l’entorn escolar i el professorat estarà més actualitzat. I no només afectarà al dia a dia dels fills: la gran majoria també creu que les empreses seguiran fomentant el teletreball, una nova forma de vida que sembla que ha arribat per quedar.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius