El temporal colpeja Menorca amb ports tancats i embarcacions enfonsades
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
27 embarcacions amb 306 persones, migrants irregulars, a bord, han estat interceptades a les costes de Balears
Un grup de migrants arribat aqust dilluns a Formentera. /IB3Notícies.
14227 embarcacions amb 306 persones, migrants irregulars, a bord, han estat interceptades a les costes de Balears aquest cap de setmana. Les darreres avui dematí a Cabrera i Formentera. Entre aquestes persones, hi ha tres dones embarassades i menors, fins i tot nadons, que formen grups familiars. Més de 2.000 persones han arribat a les costes de les illes en pastera enguany.
El degoteig de pasteres va començar dissabte amb l’arribada de dues barques a Formentera. I durant la jornada de diumenge altres 18 han estat interceptades en diversos punts: dues a Formentera, tres a Eivissa i les altres catorze a Cabrera i el sud de Mallorca. Els més de 240 migrants han estat traslladats a les dependències de la Policia Nacional, seguint el protocol i fins a que puguin esser enviats a un centre d’internament de la península. Això si, en el cas dels arribats a Mallorca repartits en diferents punts.
A alguns dels migrants els han duit a les dependències de Manacor, però la majoria són a la prefectura i a la comissaria de Palma.
Abans, se’ls identifica i Creu Roja els fa un reconeixement mèdic: els curen les ferides, i els tracten per deshidratació i hipotèrmia. També els sotmeten a un test d’antígens per descartar casos de coronavirus.
La mala mar manté tancats els ports de Maó i Ciutadella i provoca incidències al transport i danys materials arreu de l’illa
L'Associació d'Autocaravanes de Mallorca apunta que és un turisme beneficiós per al comerç local
El claustre de professors de l'IES Baltasar Porcel d'Andratx, d'on és la víctima, lamenta que no es tracta d'un cas aïllat sinó que forma part d'una dinàmica més àmplia que s'arrossega des de fa temps
És una de les més tradicionals de la Part Forana de Mallorca