X

Felanitx celebra Sant Agustí

La penya del Cosso amb un pregó reivindicatiu i el pal·li han protagonitzat els actes no oficials

28/08/2025

Felanitx celebra Sant Agustí

75

Felanitx celebra aquest dijous, dia de Sant Agustí, la seva festa gran. Una celebració que, un any més, ha tengut com a un dels protagonistes principals a la penya del Cosso.

La festa i la bauxa han començat ben de matí amb la resurrecció de quica, la qual han passejat tot el dia dalt d’una canya. La següent fita ha estat el pregó, a càrrec dels xeremiers i tamborinos, que com sempre ha estat molt reivindicatiu, enguany contra la massificació turística i amb referències a l’actualitat municipal. Un altre dels protagonistes ha estat un “particular” Rafel Nadal que ha entrat a la plaça de s’Arraval damunt d’una pastera. També reivindicatiu ha estat enguany el dibuix elegit per il·lustrar la camiseta.

Dins els actes oficials del dia de Sant Agustí sempre hi ha el ball cavallets i gegants dins i fora de l’església. I en acabar l’ofici solemne, les autoritats han passat per davall del pal·li. És un dels moments més àlgids de la festa del Cosso. Els han banyat amb tota casta de sucs i els han tirat plomes, però sense que hi hagués cap incident.

 

28/08/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT