El Consell de Menorca ha iniciat un programa per millorar-ne la convivència d'aquest animal amb els veïns
Ferreries és un dels municipis amb més vinjolites, devers 220 parelles. El Consell, en col·laboració amb l’Ajuntament de Ferreries i la Societat Ornitològica de Menorca, ha contractat un sistema que recull els excrements en un canaló que s’instal·la davall els nius. Aquest projecte pilot preveu retirar els excrements periòdicament amb un sistema d’aigua a pressió.
Des que s’ha instal·lat aquest sistema, que impedeix que els excrements caiguin en terra, hi ha manco brutor al carrer. La gent diu que funciona, i que tant de bo en col·loquin davall tots els nius.
Les vinjolites que ens visiten cada estiu viuen als nuclis urbans i acostumen a fer els seus nius sota els balcons. S’alimenten a diari d’una gran quantitat de mosques i mosquits, una contraprestació a les possibles molèsties que poden causar. La població a Menorca és de 550 parelles.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els participants han demanat a crits i amb pancartes que el delegat del Govern deixi el seu càrrec
L'home de 18 anys i origen cubà no ha volgut declarar davant l'autoritat judicial