X

Filipines tanca l’illa de Boracay al turisme per la massificació i contaminació

L'incompliment en la normativa de clavegueram i d'evacuació de residus han provocat importants vessaments contaminants a la mar

26/04/2018

Filipines tanca l’illa de Boracay al turisme per la massificació i contaminació

23

Polèmica a Filipines pel tancament de les platges de Boracay, una de les principals destinacions turístiques del país. La massificació i la contaminació han obligat a vetar l’entrada en aquesta illa, que és més petita que Cabrera, i rep 2 milions de turistes cada any.

Centenars de policies han estat destinats a Boracay, per consumar el tancament decretat fa tres setmanes pel president filipí. Rodrigo Duterte assegura que el lloc s’ha convertit en una fossa sèptica. Així que des d’avui i durant sis mesos ningú podrà posar ni un peu a l’arena.

Segons el Cònsol Honorari de Filipines a les Balears, Pablo Martín, durant aquest temps es construirà un sistema de tractament d’aigües residuals i es tomaran els hotels il·legals que no aconsegueixin complir amb la normativa pel que fa als sistemes de clavegueram i evacuació de residus amb l’objectiu de minimitzar l’impacte mediambiental que havia posat Boracay al límit. Amb la desaparició dels turistes que saturen la platja, al sector temen que s’esfumin també fins a 40 mil llocs de feina. Un fet que preocupa els residents de l’illa que quedaran sense treball durant tot aquest temps.

Pablo Martín considera que tot i que a les Illes la situació actual no és tan dràstica sí que a la llarga s’haurien de prendre mesures si el turisme no respectuós amb el medi ambient continúa creixent de manera descontrolada.

Filipines segueix l’exemple de Tailàndia que ha tancat durant 6 mesos l’emblemàtica platja de la pel·lícula de Di Caprio a les Illes Phi Phi. Un paradís amagat que patia diàriament tsunamis humans més danyins, fins i tot, que el de 2004. I vista la degradació mediambiental a les illes de Bali, a Indonèsia, grups ecologistes demanen al govern del país que en prengui nota. Aquí el problema és el plàstic. El país produeix més de 130 tones de plàstic i només la meitat arriben a abocadors.

26/04/2018

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT