Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Entre gener i febrer d'enguany, tots els centres hospitalaris de les illes van ser inspeccionats per la Conselleria de Salut i Consum
Tot i que tant la legislació balear com la nacional prohibeix fumar des de fa anys als recintes hospitalaris, són moltes les persones que sucumbeixen a l’addicció de les cigarretes en aquests espais declarats lliures de fum.
Les càmeres d’IB3 Notícies han captat pacients que fumen a les portes d’un centre hospitalari de Palma. També, fins i tot, un professional sanitari que aprofita al màxim el cigarret. I en terra, desenes de llosques, la prova irrefutable que, tot i els cartells, la gent fuma on hauria de ser un espai sense fum.
Aquesta legislatura, la Conselleria de Salut i Consum només ha rebut tres denúncies de particulars per queixar-se de gent que fuma a centres hospitalaris. Es considera una falta lleu, i els infractors s’enfronten a una multa d’entre 30 i 600 euros.
Però una gerència hospitalària podria ser multada amb fins a 10.000 euros, en el cas que els inspectors de la Conselleria poguessin constatar que no fan prou iniciatives per impedir que es fumi en el recinte.
Entre gener i febrer d’enguany, tots els centres hospitalaris de les illes van ser inspeccionats per la Conselleria. No es va obrir cap expedient sancionador, però els inspectors van fer constar en acta defiències a esmenar, com la col·locació de cartells informatius.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou