Un cap de fibló provoca danys a Binissalem, Marratxí i a Can Valero de Palma
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes

La ingesta d'aquest residus ha estat analitzada en molls i moixines
Un plàstic abandonat s’envola, i acaba aquí… enmig de la mar… i també, dins les espècies que hi viuen. Quan van trobar aquest grumer, tenia un tap de plàstic a dedins. És una de les troballes que va fer Carme Alomar a la seva investigació. Durant cinc anys ha estudiat la presència de residus a la mar balear en profunditats d’entre 50 i 80 metres.
Es tracta de fems que es concentra principalment a Mallorca i Menorca, i en especial, a la badia de Palma i el sud-est de Mallorca. Al seu estudi, Carme també ha analitzat la ingesta de microplàstics entre les espècies marines, en especial dues molt consumides, el moll i la moixina.
Ara s’ha d’estudiar quina és la transferència cap als humans que es realitza durant el consum. El 80% dels residus marins ve de l’activitat humana a terra i el 20% restant, de la nostra activitat a la mar.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici