Fluxà estima que les Balears només rebran enguany un 40% dels seus turistes
El president del Grup Iberostar aposta pel Parc Bit i el cinema per reubicar treballadors de l’hosteleria
La platja de Punta Prima, Menorca, aquest diumenge. /DAVID ARQUIMBAU
148
“El negoci continuarà sent el mateix però hi haurà petites coses que aniran variant, les empreses no podran incórrer en ineficiències i, si es produeixen, poden derivar en una sortida de personal”, ha opinat el president del Grup Iberostar, Miquel Fluxà, aquest dilluns migdia en una inusual compareixença davant els mitjans de comunicació en companyia del conseller de Turisme, Iago Negueruela, al Consolat de Mar. “Moltes empreses de telecomunicacions podrien tenir la base al Parc Bit i l’administració hauria de mirar si les pot donar facilitats tributàries perquè sigui així; la indústria del cinema també suposa un potencial per Mallorca. Hem d’anar cercant quina substitució podem trobar”, ha continuat l’hoteler mallorquí en referència a la mà d’obra del sector turístic que pot quedar exclosa de l’activitat laboral aquesta temporada per falta de negoci.
Abans que tornessin a Alemanya, Fluxà ha acompanyat els representants dels majoristes turístics d’aquest país DER Touristik, Condor, l’Associació Alemanya de Viatges DRV i Lufthansa City Center, que diumenge va reunir en un acte promocional a l’Iberostar Selection de Platja de Palma, en una reunió amb la presidenta de les Illes Balears, Francina Armengol, i el conseller Negueruela.

Moment en què els representants dels majoristes turístics alemanys abandonaven en una furgoneta el Consolat de Mar després de la reunió amb Francina Armengol i Iago Negueruela. Dins el cotxe negre aparcat sortiria minuts després la filla del president d’Iberostar i vicepresidenta i directora executiva de la companyia, Sabina Fluxà.
Pronostica un 40% de turistes
En la compareixença posterior davant els mitjans de comunicació i en companyia del màxim responsable autonòmic de Treball i Turisme, el fundador d’Iberostar ha dit que veu possibilitat que aquesta temporada, a Mallorca, s’arribi al 40% dels turistes que es registraren l’any passat a la planta hotelera. Igualment, ha reiterat el que ja havia avançat la seva directora corporativa, Inma de Benito: que, de moment i a l’espera de l’evolució de la demanda i les circumstàncies, obriran tres dels 14 hotels que Iberostar té a l’illa. Es tracta del Club Cala Barca de Santanyí i dos hotels més a la badia d’Alcúdia.
Miquel Fluxà també s’ha referit a les dificultats econòmiques patides per les aerolínies. “Sense seients no hi ha turistes”, ha dit per destacar la importància del paper que juguen, i ha reivindicat el suport econòmic del govern espanyol cap a Iberia com ha fet, ha recordat, el govern alemany amb Condor i Lufthansa.
Quant als països competidors a Llatinoamèrica, on Iberostar compta amb una important planta hotelera, Fluxà ha dit que l’afectació sobre l’activitat turística del coronavirus dependrà de com evolucioni la pandèmia i dels recursos que mobilitza cada govern. “Excepte Cuba, que té unes estructures consolidades i pot competir millor, la resta estan manco preparats”, ha conclòs l’empresari inquer.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
EL MÉS LLEGIT
espanya
Els investigadors situen la casa de l'expresident del Govern espanyol com un nucli on es planificaven i dirigien les instruccions de més sensibilitat de la presumpta xarxa
cultura
Rodada en la seva major part a l'illa, el director, David Ilundain, confia que el públic quedi atrapat per aquest thriller que mescla cinema social i quinqui
societat
Al tram que connecta l'autopista amb el Molinar