Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La pel·lícula està coproduïda per una empresa balear, amb la participació d'IB3
La Setmana Internacional de Cinema de Valladolid, SEMINCI, corona la pel·lícula Forastera, amb la participació d’IB3. Ha estat guardonada amb el premi Pilar Miró a la millor nova direcció espanyola, amb el qual el jurat ha reconegut el debut de la madrilenya Lucía Aleñar.
Amb 32 anys, rep el guardó amb la seva òpera prima, que al setembre ja va rebre el prestigiós premi de la Federació Internacional de Crítica de Cinema al Festival de Toronto.
La cinta, coproduïda per la productora balear La Perifèria Produccions, explora el dol i la construcció de la identitat a través dels ulls de la protagonista. Es tracta d’un film rodat en català. És un dels èxits dins el gran moment que viu el cinema balear.
Sis produccions del darrer any destaquen a diferents festivals de renom. El curtmetratge Eixam va estar present fa menys d’un mes a Abycine. Les imatges arribaren a temps, el curtmetratge de Jaume Carrió, està a la preselecció dels premis Goya i el documental Amylcar també participarà a IDFA, el festival de documentals més important del món.
L’ICIB impulsa les produccions amb una línia d’ajudes que enguany ha arribat al milió d’euros. També facilita el finançament per la seva projecció exterior. La convocatòria d’enguany, de 150.000 euros, s’ha hagut de duplicar a 300.000 per tots aquests èxits. El suport institucional coordinat és fonamental pel sector.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Les proves d'accés a la universitat es fan fins dijous a les quatre illes amb un nou sistema de control contra el frau i un reforç del transport públic cap als centres d'examen
Pollença és l'únic poble que conserva aquesta tradició, que enguany protagonitzaran les germanes Marta i Júlia Llobera