A Palma, s'ha hagut de tallar una palmera al passeig Marítim per evitar riscos
Imatge d'arxiu.
22El mal temps torna a ser protagonista. A més de les pluges, el vent del sud i el sud-est, amb ratxes que poden assolir els 80 km/h, ha obligat l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) a activar l’avís groc per fort vent i per fenomens costaners, amb previsió d’onades de fins a 4 metres d’altura.
Una situació que ha obligat a tancar els ports de Maó i Ciutadella a les 7.30h, deixant Menorca incomunicada per mar. A les 9.00h s’ha reobert el trànsit marítim a Ciutadella i poc després ha tornat a obrir el de Maó.
Els cops de vent han superat els 115 quilòmetres a Cala Rajada. I a Palma, s’ha produït una forta calabruixada aquest migdia, mentre una palmera del passeig Marítim ha hagut de ser tallada de forma controlada per evitar riscos.
Una bona #calabruixada a #Palma #pedra pic.twitter.com/csoWgHtvTN
— Olivia Navarro (@ulivie) 11 d’abril de 2018
A Menorca, un pi ha caigut damunt un cable elèctric i ha deixat sense llum 50 veïnats d’Alcaufar.
Des del Servei d’Emergències han explicat també que la majoria dels incidents registrats pels forts vents i les pluges han estat per caiguda d’arbres (12), obstacles a la calçada (9), inundacions en establiments (4), despreniments d’elements urbans (2), risc de despreniments (3), una embarcació a la deriva i un despreniment de roques.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Es tracta d'un britànic de 40 anys