Tots els centres educatius de Vila han suspès l’activitat lectiva com a conseqüència de la tempesta
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats

Reclamen la implicació de més agents per acabar amb el problema d'habitatge, principal barrera que impedeix l'arribada de més docents
Els directors dels centres d’educació secundària donen per fet que amb vista al curs vinent faltaran docents a les Pitiüses. Aquest curs, de fet, algunes especialitats no s’han pogut cobrir durant mesos o s’han cobert amb docents d’altres especialitats o fent hores extra. Segons l’Associació de Directors de Secundària, els incentius que s’ofereixen perquè els professors s’animin a treballar a Eivissa i Formentera no basten, perquè ja falten docents en l’àmbit estatal, a la qual cosa s‘hi suma la dificultat per trobar un habitatge a les Pitiüses.
“El curs començarà amb manca de professorat. De fet, a secundària el conseller ha nomenat pràcticament totes les especialitats que existeixen com de difícil cobertura. Fa falta un esforç que implica moltíssima més gent pel tema de l’habitatge, no és només la Conselleria d’Educació qui hi ha d’intervenir. A més, el professorat manca a qualsevol comunitat autònoma”, ha explicat Fran Tienda, president de l’Associació de Directors de Centres de Secundària a les Pitiüses, després de la reunió mantigunda amb el conseller d’Educació, Antoni Vera.
Per part seva, Vera ha reconegut aquesta problemàtica i ha assegurat que amb vista al curs vinent s’iniciarà l’adjudicació de places docents ja al mes de juliol per evitar, en la mesura del possible, el que va passar a l’inici d’aquest curs. Fran Tienda ha recordat que, en algun centre, el setembre passat va arribar a faltar-ne fins a 30 docents.
El CEIP Can Misses ha estat un dels més afectats
Amb l'objectiu de protegir la seva salut mental, reben un curs per part d'una psicòloga d'emergències
S'espera que els altres 27 activistes espanyols de la flotilla arribin devers la mitjanit d'aquest dilluns a dimarts
La Guàrdia Civil espera els resultats de l'autòpsia, que determinarà si la víctima ha mort de manera natural o si es tracta d'un assassinat