Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

L'home era un turista xinès, de 80 anys, que provenia de la província d'Hubei, on es troba Wuhan, ciutat origen de l'epidèmia
EFE/EPA/AXEL PFEIFFER
43El Ministeri de Sanitat francès ha confirmat aquest dissabte la primera mort per coronavirus a Europa, amb la mort d’un turista xinès afectat per la malaltia del Covid-19 a un hospital de Bichat, a París.
L’home, de 80 anys, provenia de la província de Hubei, al centre de la Xina, i epicentre de la malaltia, segons ha comunicat la ministra, Agnès Buzyn. Havia arribat a França el 16 de gener i duia des del 25 de gener ingressat a l’hospital de Bichat. Es trobava molt greu i assistit amb respiració artificial.
Segons ha explicat la ministra, hi ha sis pacients més amb la malaltia que es troben hospitalitzats a França, però la seva situació no és preocupant.
El brot del coronavirus ha deixat ja 1.523 morts i 66.492 afectats a la Xina. Les autoritats sanitàries de la Xina han confirmat 2.641 nous casos i altres 143 morts, de les quals 139 varen succeir a la província de Hubei, on es troba Wuhan, ciutat origen de l’epidèmia, dues a Henan, una a Pequín i una altra a Chongqing.
Encara que la Xina és l’epicentre del brot i el país més afectat, el coronavirus s’ha estès a altres països del sud-est asiàtic i també s’han detectat casos a Europa i Amèrica.
El ministre de Sanitat insisteix que s’ha de confiar en el Sistema Nacional de Salut
Rep l’alta l’home ingressat per Covid-19 a Son Espases
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
El conductor del camió ha hagut de ser ingressat a l'hospital en estat greu
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992