Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La presidenta del Govern ha presidit l'acte de la Constitucó, juntament amb la delegada Aina Calvo.
El Palau de l’Almudaina s’ha tornat a omplir per commemorar el Dia de la Constitució, després que l’any passat l’acte va ser més reduït per mor de la pandèmia. La delegada del Govern, Aina Calvo, s’ha encomanat als valors de la Carta Magna per combatre l’odi. “Quan sonin paraules de racisme, verbs misògins, homòfobs o paraules d’exclusió en les Illes Balears les farem front”, ha dit Calvo.
A més, la delegada ha demanat no caure en discursos contra els migrants que arriben a les Illes, devers 2.500 enguany. “Hem de combatre l’us populista de les persones vulnerables com a armes contra adversaris o com un verí viscós que intoxica la convivència pacífica”, ha recalcat. Aina Calvo ha demanat blindar la protecció del medi ambient en la Constitució.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha lloat la capacitat de la Carta Marga per lluitar contra el virus i ha demanat una major descentralització de l’estat cap a les comunitats autònomes. En paraules d’Armengol, “mai abans haviem afrontat una crisi d’una forma tan descentralitzada com amb aquesta pandèmia, i mai abans havíem estat tan eficaços, com prova una vacunació que ens ha fet referents a tot el món. Aquesta és l’evidència que ens fa demanar més descentralització, perquè en la proximitat a la gent apareixen les millors solucions.”
Activistes del programa Obertament Balears, que lluita contra els prejudicis i la discriminació de persones amb problemes de salut mental, han llegit cinc articles de la Constitució relatius a la igualtat, el dret a l’honor i a l’educació, entre d’altres.
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada