Un atropellament mortal pel Polígon de Marratxí obliga a aturar el tren
Durant unes dues hores, les línies ferroviàries han estat inoperatives i centenars d'usuaris afectats

La presidenta ha assegurat al Parlament que l'arxipèlag rebrà enguany els 177 milions d'euros pendents del Govern central
/Foto: GOIB.
13De la manca d’un govern executiu depenen factors com l’arribada a les Balears de les inversions estatals promeses. Precisament avui la presidenta ha assegurat al Parlament que Balears rebrà enguany els 177 milions d’euros pendents del Govern central. En una compareixença a petició pròpia, Armengol ha dit que el problema de fons és l’infrafinançament històric que pateixen les Illes Balears. Per això, ha afegit, continuarà reclamant a Madrid, governi qui governi, un finançament just per a Balears.
Pel que fa als pressupostos de l’any que ve, Armengol ha anunciat que l’executiu extremarà la prudència per garantir els serveis bàsics. Els grups de l’oposició, per la seva banda, han criticat la tebiesa d’Armengol quan va a Madrid i l’han convidada a recórrer a la via judicial per exigir els 177 milions d’euros. Els grups dels acords de Bellver han tancat files per defensar la presidenta però amb matisos. Unides Podem ha criticat que Pedro Sánchez no vulgui un govern de coalició amb ells i Més per Mallorca ha retret que Sánchez aboqui el país a unes noves eleccions perquè vol governar sense el vot dels independentistes.
Durant la sessió de control el líder dels populars ha acusat la presidenta del Govern d’actuar només com la baronessa del Partit Socialista. Armengol ho ha negat i ha defensat que en el passat any s’ha reprès el diàleg i la voluntat de resoldre els conflictes legislatius entre les dues administracions a diferència de quan governava Mariano Rajoy.
Durant unes dues hores, les línies ferroviàries han estat inoperatives i centenars d'usuaris afectats
'Mallorca Confidencial', que compta amb la participació d'IB3, s'està rodant a diverses localitzacions de Mallorca i Barcelona
Segons afirma, l'administració pública aturarà de rebre sol·licituds perquè a partir del primer d'abril estarà obligada a contractar de manera fixa i indefinida el personal substitut