Els caçadors volen saber per què moriren els seus cans al vaixell
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    
    
    
        
Les zones més demandades són de plaça d'Espanya fins a Jaume III
                        Les franquícies i grups empresarials cerquen un lloc al centre de Palma. Agències Immobiliàries ha notat un increment en la petició de visites tant per comprar, com també per llogar. Cerquen locals grans i ben ubicats i, si pot ser, que estiguin al centre.
“Mallorca és una marca molt reconeguda a nivell mundial i la zona centre de l’illa de Mallorca també és molt reconeguda, per tant, estan aprofitant aquesta oportunitat de negoci que els ofereix l’actual situació i l’anterior, perquè això ja ve d’enrere”, explica Pedro García, Gerent de l’Agrupació Agora MLS Balears.
Les immobiliàries han vist augmentar en un 25% les peticions pel que fa a les visites de transaccions de compravenda. I en el cas dels lloguers, han augmentat en un 35%. Les zones més demandades són de plaça d’Espanya fins a Jaume III. Una oportunitat també perquè, ara mateix, la negociació dels lloguers ara és a la baixa.
Pedro García assegura que si abans per un local de 150 m2, et demanaven entre 2.500 i 3.500 euros, entree 16 i 17 euros el m2, actualment estan entre els 12 i 13 euros el m2. “Un local per al qual abans et demanaven 3.000 euros, ara el podem aconseguir per 1.500-1.800 euros”, explica.
PIMEM adverteix que encara vindran mesos molt durs. Els ERTOS traslladen que han cobert les despeses de personal. Però en queden d’altres com els lloguers. Per això, demanen la incorporació de la clàusula rebus sic stantibus en la legislació, que preveu una demora en el pagament del lloguer.
“Quan hi ha moments d’alta excepcionalitat, coses que no s’havien contemplat mai en aquests contractes, s’ha d’intentar donar viabilitat en el negoci sense provocar un perjudici en els propietaris”, diu Jordi Mora, President de PIMEM, que considera que els lloguers s’haurien d’ajustar a la realitat actual.
Fa anys que les franquícies es fan lloc a les nostres ciutats. Palma XXI considera que la seva massificació pot tenir efectes negatius en el model de ciutat.
Jaume Garau, Secretari de Palma XXI, “un dels efectes d’aquesta compra és una banalització de la ciutat. Aquestes multinacionals venen exactament per tot, ja sigui una multinacional espanyola o estrangera, perquè avui dia les multinacionals no tenen nacionalitat, són empresese globals que venen exactament el mateix a Nova York, a Londres, a Florència o a Palma.
Ara per ara, no duran a terme accions legals
                        
                    Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos
                        
                    Es tracta d'una prova indiciària i que s'ha de corroborar en un laboratori
                        
                    S'està a l'aguait de la necròpsia per saber-ne les causes