Nou radar a Ciutadella per evitar excessos de velocitat al nucli urbà
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En una entrevista al programa 'Al Dia', d'IB3 Ràdio, la presidenta dels hotelers de Mallorca apunta a una millor gestió i coordinació capaç de trobar l'equilibri que permeti un turisme més sostenible i eficient. Per això, ha dit, és necessari un pla estratègic per al sector
Les obertures dels hotels s’han anat avançant any rere any. També són més els establiments que es mantenen oberts durant els mesos d’hivern. Una tendència que enguany ha continuat. De fet, la presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca (FEHM), Maria Frontera, ha recordat que durant aquesta darrera temporada baixa el 20% dels hotels han estat oberts, quan fa només quatre anys era només el 10%.
També s’han fet esforços, insisteixen els hotelers, per millorar la qualitat dels seus establiments. Actualment, més del 70% de les places hoteleres de l’illa de Mallorca són de 4 i 5 estrelles, segons dades de la FEHM.
Però el sector es queixa: sap que és el tractor de l’activitat econòmica a les zones turístiques, però no pot ser l’únic, diu, que lideri el canvi de model turístic. I, en aquest sentit, Frontera reclama millor gestió i coordinació en benefici tant dels residents com dels visitants. Aprofitant la implementació tecnològica, apunta, es podrien millorar aspectes com l’accés a l’habitatge o la mobilitat.
“No fa falta ser a l’estiu per tenir embossos. A l’hivern tenim problemes de mobilitat. Per tant, el problema és greu i s’han de prendre decisions importants. Si no feim un pla estratègic en l’àmbit de la comunitat autònoma, perquè tenim els mateixos problemes a totes les illes, no acabarem de donar una solució”, ha assegurat Frontera.
La Federació Hotelera de Mallorca serà present aquesta setmana a la fira turística de Berlín, on, a banda d’aportar dades actualitzades amb vista a la pròxima temporada, presentarà un projecte per reduir el malbaratament dels aliments als hotels.
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes