Aquesta setmana, s’han complit dos anys de la constitució del Consell de Mallorca després de les votacions. El president de la institució, Llorenç Galmés, en fa un balanç positiu, tot i que assegura que queda molta feina per fer; sobretot per minvar la saturació a les carreteres. En aquest sentit, ha recordat que s’aprovarà inicialment la limitació d’entrada de vehicles. Serà aquest mes de juliol, perquè pugui ser una realitat el pròxim any.
Llorenç Galmés ha volgut posar en valor la feina feta aquests durant dos anys pel que fa a carreteres, però assegura que encara queda molta feina per fer. Entre les tasques pendents, ha anunciat un projecte “molt ambiciós”: els accesos a la Via de Cintura de Palma des de l’autovia d’Inca i l’autopista de Calvià.
Ha assegurat que en dos anys també s’ha canviat la política de promoció turística reduint places, minvant la presència a fires, reformulant la marca Mallorca i sobretot en la lluita contra la l’oferta il·legal.
Quant a l’arribada de menors migrants d’altres comunitats, Galmés ha tornat a manifestar la seva oposició frontal. Per això, ha reclamat ajudes urgents econòmiques i d’espais al Govern central.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros