Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Noves "turbines intel·ligents" generaran energia i predirien el canvi climàtic i les possibilitats de catàstrofes marítimes o oceàniques
140
La Federació de la Petita i la Mitjana Empresa de Mallorca (PIMEM), la Universitat de les Illes Balears i el Clúster Marítim han presentat aquest dijous al Govern el projecte ROE, una proposta pionera per generar energia renovable a partir de l’impacte de les ones en els espigons dels ports.
Les entitats han mantingut una reunió en el Consolat de Mar amb la presidenta del Govern, Francina Armengol, i el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura. Segons han explicat, el projecte consisteix en què unes noves “turbines intel·ligents” generen energia i prediuen el canvi climàtic i les possibilitats de catàstrofes marítimes o oceàniques.
Així mateix, el component innovador de ROE se centra en la turbina hidràulica marina que l’empresa Renowable Ocean Energy vol construir i adossar amb un ancoratge auxiliar en els espigons dels ports. El sistema hidràulic aprofita l’energia produïda per les ones i genera una electricitat mitjana de 15 KW/h a 25 KW/h per unitat.
El seu desenvolupament i aplicació permetrà reduir la petjada de carboni, eliminar les emissions contaminants dels ports i controlar el renou, i tindrà un impacte visual mínim, ja que es mimetitza amb l’entorn. A més, produirà energia durant les 24 hores; d’una manera “eficaç”, proveirà el territori d’una energia renovable alternativa a les existents actualment en el mercat.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Alguns dels animals que hi havia han mort
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata