Dos rescatistes pitiüsos es queden sense viatjar a Veneçuela per salvar-hi vides
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
El partit al poder amenaça d'il·legalitzar l'oposició proeuropea per evitar una possible invasió russa
Geòrgia celebra, aquest dissabte, unes eleccions parlamentàries clau que es plantegen com un plebiscit sobre si el país s’ha d’acostar més a Moscou o a Brussel·les. Amb una presidenta proeuropea i un primer ministre prorús, les enquestes donen un avantatge molt ajustat als partidaris del Kremlin.
Tres milions i mig de persones estan cridades a les urnes per elegir els 150 diputats d’un Parlament que es preveu que quedi molt polaritzat. Ara fa un any, Geòrgia va rebre l’estatus de país candidat a l’adhesió a la Unió Europea, però aquest estiu Brussel·les s’ha fet enrere. El motiu: l’aprovació d’una sèrie de lleis que fan retrocedir drets polítics i socials, seguint les petjades de Rússia i Hongria. L’impulsor d’aquesta normativa és el partit Somni Georgià que ja fa dotze anys que és al poder i que està liderat per l’empresari més ric del país. Tot i que oficialment es declaren equidistants, acusen l’oposició, obertament proeuropea de provocar una guerra amb Rússia si continuen espitjant el país cap a Occident. Així, en nom de la “pau” ja amenacen d’il·legalitzar els partits favorables a la Unió Europea. Mentrestant, el Kremlin guarda silenci, i a Brussel·les li preocupa perdre influència en un país per on passen gasoductes que són clau per reduir la dependència energètica… amb Rússia.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Denuncien que el govern de l'Estat no va noliejar prou avions i passades 72 hores deixaven d'estar operatius
L'empresa pública SILME va treure a concurs la implantació d'un nou programa i alguns tràmits en línia no funcionen
Teresa Comellas, de l'IES Josep Maria Quadrado de Ciutadella, ha tret un 9,878 i ha rebut, en companyia d'altres 19 alumnes, un reconeixement per part del Govern