El candidat progressista del Movimiento Semilla, Arévalo de León, ha guanyat aquest diumenge la segona volta electoral
EFE/ Esteban Biba
14El candidat progressista del Movimiento Semilla, Arévalo de León, ha guanyat aquest diumenge la segona volta electoral a Guatemala, enfront de l’exprimera dama, Sandra Torres Casanova. Ho ha fet amb la promesa de posar fi a la corrupció del país.
Amb 2,4 milions de vots, la xifra més alta de la història del país, els guatemalencs s’han decidit, així, per un canvi de rumb, en un país governat en els últims setanta anys per partits tradicionals i de dreta.
La victòria electoral, però, s’ha vist esquitxada per les accions del Ministeri Públic, que acusa el partit d’Arévalo de León d’un presumpte cas de signatures il·legals l’any 2018.