Júlia Saura, autora d’unes carotes de Sant Joan que “fan festa”
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
El misser confia que el Tribunal de Gant dicti a favor del raper mallorquí, condemnat per amenaces, enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona
155
La justícia belga decideix aquest dimarts si lliura a Espanya Josep Miquel Arenas, Valtònic, condemnat per amenaces, enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona. El jove raper mallorquí va fugir del país el juny del 2018 i roman a Bèlgica des de llavors. En una entrevista a l’Informatiu Matí IB3 Ràdio, el seu advocat, Gonzalo Boye, s’ha mostrat optimista envers la decisió del Tribunal de Gant. “Dels tres delictes pels quals va ser condemnat, la injúria a la Corona no entra en el debat i l’enaltiment del terrorisme tampoc. Només el delicte d’amenaces, que és la pena mínina. Però entenem que entra dins la llibertat d’expressió i que se’ns donarà la raó”.
Boye ha explicat que s’ha d’esperar a la decisió de la justícia per veure quina serà la pròxima passa. “Si guanyem, la Fiscalia belga probablement recorrerà. Si perdem, probablement ho farem nosaltres. Hem d’esperar a veure què passa”. El que sí té clar el misser és que en cas que sigui penat, demanarà que el seu representat compleixi la condemna a Bèlgica, no a Espanya. “En tots aquests anys, Valtònic ha madurat, ha entès per què és allà. I ha vist com amb el seu cas s’han aconseguit coses molt importants, com el fet que el Tribunal Constitucional belga hagi declarat il·legal el delicte d’injúries a la Corona, una cosa que ja s’hauria d’haver fet abans”, ha conclòs.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància