Un pare de Menorca per gestació subrogada reclama un document de viatge per la filla des de Kazakhstan
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
L'òrgan no es reuneix des de gener de 2017
La ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, en la seva compareixença al Congrés avui dimecres. / EFE
64La ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, ha anunciat avui dimecres que el govern espanyol convocarà abans de finals d’enguany la Conferència de Presidents, un òrgan en el qual participen els dirigents de totes les comunitats autònomes i que no es reuneix des de gener de 2017.
En la seva compareixença a petició pròpia davant la Comissió de Política Territorial del Congrés, per exposar les línies generals del seu departament, Batet ha explicat que l’executiu espanyol pretén complir amb l’acord de celebrar una reunió anual d’aquest òrgan que ha de ser “pedra angular” de la cooperació territorial.
Al mateix temps, l’executiu central pretén la reactivació de les comissions bilaterals per mantenir un “desenvolupament fluït” de les relacions amb les diferents comunitats autònomes, un àmbit en el qual li donarà major “intensitat” a la figura dels delegats del govern espanyol.
Tot això en el marc de modernitzar l’administració perifèrica de l’Estat i donar-li més protagonisme a aquest càrrec en les relacions bilaterals.
Batet ha criticat que les reunions de la Conferència de Presidents han estat en els darrers anys “discontínues”, amb només sis celebrades fins a 2017, quatre sota governs socialistes i altres dos amb executius del PP.
Per això, la ministra ha considerat que una reunió anual d’aquest òrgan és “un mínim” perquè sense aquesta periodicitat el risc és que es converteixin en una excepció i ha assenyalat que l’important no és el nombre d’acords que s’aconsegueixin sinó el debat que es produeix i permeti obrir nous àmbits de discussió.
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
El propietari del solar imposà el nom per vendre'l a l'Ajuntament
Ha publicat un anunci a grups de compravenda de Facebook per desesperació pel funcionament del servei, però també per reivindicació
Es tracta d'un reflex de la influència púnica a l'illa que els investigadors demanen preservar i protegir de possibles despreniments