Tanquen el passeig de Sagrera de Palma i el parc de Bellver per la previsió de mal temps
L'Ajuntament de Palma es prepara davant l'alerta taronja decretada per aquesta matinada de diumenge a dilluns

A partir d'ara no se superaran els 8.500 creueristes diaris fins, almanco, cinc anys
El primer creuer que ha arribat a Palma aquest 2022 / EP
179El Govern de les Illes Balears, l’Estat i les navilieres signen aquest dijous l’acord que regula l’arribada de creuers a Palma. En concret, la capital podrà rebre com a màxim un total de tres creuers al dia i només un podrà tenir capacitat superior als 5.000 passatgers. D’aquesta manera, el port de Palma rebrà un 14,5% menys d’escales que en el 2019.
L’acord romandrà vigent durant els pròxims cinc anys i estableix una sèrie de dies excepcionals de 2022, que seran menys de 20. En aquestes dates podran arribar quatre bucs al port de Palma. El 2023 ja no existiran aquests dies excepcionals. De la mateixa manera, a partir d’ara no es podran superar els 8.500 creueristes diaris en còmput setmanal.
Es tracta d’un acord que es va assolir entre el Govern i les navilieres el passat mes de desembre a Hamburg, després d’una trobada entre el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, i els màxims responsables de l’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) a Espanya, Costa Creuers, MSC Creuers, TUI Cruises, Royal Caribbean i Marella Cruises.
Negueruela ja va afirmar llavors que la mesura suposa “decréixer en aquest sector de manera pactada” i “fixar per primera vegada un límit real a l’arribada de creueristes a Palma, un fet que no hauria estat possible sense la voluntat del sector”. Es tracta d’uns dels compromisos fixats en els ‘Acords de Bellver’.
L'Ajuntament de Palma es prepara davant l'alerta taronja decretada per aquesta matinada de diumenge a dilluns
Socorristes, l'112, Salvament Marítim i cossos i forces de seguretat practiquen els protocols
El clam d'un grup d'alumnes d'un institut de Son Gotleu, a Palma, als seus professors
Amb un cost de 288.672 euros, se'n modernitzarà el sanejament des de la Consolació fins a l'altura de Sant Antoni Maria Claret