Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

La Conferència Sectorial d'Immigració es reuneix després d'un cap de setmana amb 600 persones salvades en alta mar
Salvament Marítim ha rescatat, aquest dilluns, set immigrants d’una pastera que navegava per aigües alacantines. Els set homes han desembarcat al port de Benidorm, aparentment en bon estat de salut.
L’increment en l’arribada d’immigrants ha impulsat el Govern a convocar, tres anys després, la Conferència Sectorial d’Immigració, on participen les comunitats autònomes. Serà aquest dilluns horabaixa, i s’hi debatran les polítiques migratòries a dur a terme a les costes espanyoles.
Només aquest cap de setmana, 600 immigrants han estat salvats en alta mar mentre intentaven entrar a l’Estat de manera irregular. En tot el mes de març, en van ser 800.
Enguany, s’ha produït un punt d’inflexió en l’arribada d’immigrants per la Mediterrània, i Espanya n’és la principal perjudicada. En comparació amb els primers sis mesos de 2017, s’ha incrementat un 71,5%. A Itàlia, en canvi, i tot i els escarafalls del seu ministre de l’Interior, ha caigut de manera notable.
L’increment migratori ha obligat a construir noves infraestructures d’acollida, com un centre a Algesires, inaugurat la setmana passada. En altres centres comença a ser habitual veure imatges d’apilotament.
La Junta d’Andalusia alerta, a més, d’un nou problema: la creixent arribada de menors que viatgen sols. Segons les darreres dades, ja n’hi ha més de 6.000 sota tutela de la Comunitat, d’un total de 8.000 a tot l’Estat.
El Govern de Susana Díaz exigirà en la reunió d’aquest dilluns que les comunitats acceptin un sistema de responsabilitat compartida. La secretària d’Estat de Migracions, Consuelo Rumí, ja ha dit que hi dona suport.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Oferir el pregó de les festes de Maó és una oportunitat per donar a conèixer aquesta realitat i per visibilitzar
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca