Minut de silenci a Felanitx per la dona finada durant la tempesta
Va morir aquest dimecres arrossegada per l'aigua
La meitat de les denúncies varen ser a partir de l'agost, quan va entrar en vigor la nova llei turística
196
Des de l’entrada en vigor de la llei, la Conselleria de Turisme ha posat el focus en les plataformes digitals i no en els particulars, ja que el departament que lidera Bel Busquets considera que eliminant l’oferta il·legal de les webs aquesta es redueix moltíssim. A més, les inspeccions a particulars necessiten més temps i un procés més complex. Amb tot, la conselleria informa que sí que s’actua en particulars quan hi ha una denúncia. En aquest sentit, Turisme va realitzar 330 inspeccions a particulars durant l’any passat . Antoni Sansó és director general de Turisme en declaracions a IB3 Ràdio.
D’ençà l’entrada en vigor de la nova norma, i fins a final d’any, van comptabilitzar 235 denúncies, el 98 % de les quals provenen d’habitatges en edificis plurifamiliars. En 43 casos han optat per denúncies telemàtiques, enviant un correu electrònic a: bustiainspeccioturisme@dgoturis.caib.es. En aquest moment, les actuacions d’ofici -que inclouen les iniciades per particulars i les pròpies de l’administració- s’eleven a 45.
Pel que fa als expedients a les 3 plataformes comercialitzadores sancionades per anunciar lloguers vacacionals sense llicència, segueixen el seu procés. Airbnb i Homeaway han presentat al·legacions i estan a l’espera de rebre resposta de l’administració. Per la seva banda, la darrera a rebre la notificació de multa ha estat TripAdvisor, que encara està en termini per poder al·legar-ne en contra. La sanció s’eleva a 300 mil euros per a cadascuna.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Va morir aquest dimecres arrossegada per l'aigua
La droga entrava amagada dins de cotxes, que s'embarcaven en les línies marítimes regulars des de València o Barcelona
S'han intervingut 5 grans de "speed" i s'han aixecat més de 100 actes per consum o tinença de drogues